České pivo dobývá zemi Olympiády České pivo dobývá zemi Olympiády

České pivo dobývá zemi Olympiády

Český dům na olympijských hrách v korejském Pchjongčchangu získal zlato od amerického listu The Boston Globe.

Pivo v datech
22. 3. 2018

Český dům na olympijských hrách v korejském Pchjongčchangu získal zlato od amerického listu The Boston Globe. Uspěl díky vhodné kombinaci „party nálady” a odkazů na české tradice, prezentaci krás České republiky, dobrému jídlu a především výbornému českému pivu. To má koneckonců v poslední době v Koreji výjimečně dobrý zvuk.

Plzeňským ležákem si v českém domě přímo v olympijské vesnici v pobřežním Kangnungu připíjeli nejen sportovci, fanoušci a další členové výpravy, ale třeba i slovenský prezident, který byl přítomen na jeho otevření.

Spotřeba piva v Koreji v posledních letech stoupá, zemi se ekonomicky daří a roste poptávka po pivech z dovozu hlavně z Evropy. Na této vlně se svezly i české pivovary a úspěchy českých sportovců na zimní olympiádě pro ně můžou být další reklamou. Nejsilnější pozici má na tamním trhu Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel, oba součást japonské skupiny Asahi, své místo ale na tamním trhu našel i Staropramen nebo Budvar.

V jihokorejském přístavním městě Pusanu navíc funguje pivovarská restaurace Praha 993, která vaří vlastní pivo pro svůj provoz i pro další podniky. Její výstavba byla příznačně jednou z mála přímých českých investic v Korejské republice. Jak upozornil server E15, Pro Plzeňský Prazdroj je Jižní Korea momentálně nejrychleji rostoucí zahraniční trh. V roce 2011 do Koreje i přes vysokou cenu piva na tamním trhu vyvezl na 4 tisíce hektolitrů, letos už to bude přes 100 tisíc hl. Zhruba o 30 tisíc hl. méně pak exportuje Velkopopovický Kozel.

Expanze do Asie je společná pro více českých pivovarů a těží ze vzrůstající popularity Česka a zejména Prahy mezi tamními turisty, což potvrzuje i pražský pivovar Staropramen. Dlouhodobě je jedním z jeho hlavních asijských trhů Vietnam, kde Staropramen v posledním roce narostl o dvě desítky procent a růst lze očekávat i v dalších letech. Jak Vietnam, tak Jižní Korea mají přitom průměrnou roční spotřebu piva na hlavu kolem 40 l.